Projektowanie opakowań

Projekty opakowań są dzisiaj bardzo różne i trzeba posiadać na uwadze fakt, że od rodzaju projektu zależy to, jak określony produkt będzie się sprzedawał. Nie ulega wątpliwości, że im ładniejszy jest projekt opakowania, tym konkretny produkt bardziej przyciąga uwagę i równocześnie również całkiem dobrze się sprzedaje. Najlepiej sprzedają się te produkty, które są w opakowane w sposób przyciągający uwagę.

Jeżeli pragniesz sprzedać produkt ekskluzywny, to projektowanie opakowań do takiego produktu powinno zakładać, że należy wykorzystać tak zwane kolory luksusu, czyli kolor czarny i ewentualnie kolor złoty. Jeżeli sprzedajesz coś medycznego lub związanego z urodą, to projektowanie opakowań do takiego produktu trzeba opierać na wykorzystaniu jasnych, najlepiej stonowanych kolorów. Z kolei produkt przyszłościowy powinien być opakowany w sposób bardzo przyciągający uwagę, najlepiej wielokolorowa. Wtedy będzie on zwracał na siebie uwagę na półce i zainteresowanie nie może znacząco wzrosnąć. Projekt opakowania produktu średniej półki cenowej powinien odpowiadać tej półce cenowej, czyli nie może być zbyt rewolucyjny, żeby ludzie nie bagatelizowali go na półce, jak to można się w bardzo wielu sytuacjach dzieje w sytuacji towarów droższych. Jeśli chodzi o kwestie opakowań, to sprawa nie jest tutaj do końca usystematyzowana, bo rozwiązań w tym zakresie jest de fakto wiele. Wiele jest również rad dotyczących projektowania, a jak wiadomo, ciężko jest wyszukać taki złoty środek, który mówiłby nam ewidentnie, co należy w danej sytuacji zastosować, a czego nie. Tak naprawdę trzeba się tutaj opierać na tym, co funkcjonuje.

Polecana strona: czytaj dalej